Wednesday, March 9, 2022

Varför gå på college uppsats

Varför gå på college uppsats



Detta krävs av plattformar som Common Application som de flesta studenter använder för att ansöka. Logga in. Ska det vara kreativt och blommigt som Common App-uppsatsen kan vara? Som du kan se frågar dessa uppmaningar i princip varför du vill gå på skolan i fråga, varför gå till college uppsats. Redo att komma igång? Beskriv hur skolan kan hjälpa dig att utveckla dina intressen och nå dina mål, genom att namnge mycket specifika och unika campusresurser, både akademiska och extracurricular. De kan använda pengarna till college så att de kan gå och ta examen och slutligen leva sina egna liv.





Vad som omfattas:



Detta krav för högskoleansökningar är viktigare – och lättare att skriva – än du kanske tror. Uppmaningen till detta tillägg kan formuleras på flera sätt, men den inneboende frågan är tydlig: Varför vill du gå på just detta college? Mycket viktigare än du kanske tror, ​​den här uppsatsen är ditt gyllene tillfälle att visa intresse – en fras som folk ofta pratar om. Vad kommer du att lägga till campusgemenskapen? Högskolor vill ha studenter som vill ha dem. Eftersom avkastning är både ett ekonomiskt och ett rankningsproblem, kan det vara en avgörande faktor vid antagning, varför gå till college uppsats.


När det kommer till två lika kvalificerade studenter kommer högskolan att acceptera studenten som är mer benägen att registrera sig. Slutligen, kommer du inte bara att registrera dig, utan kommer du att vara lycklig under dina år på campus? Nöjda studenter är i slutändan det som gör en högskola framgångsrik - både i rykte och i en generös alumnibas. Sanningen är att även om rankningar och registrering är betydande, kommer antagningstjänstemän att berätta för dig att de mest bara vill ha elever som kommer att blomstra på sin skola. Så du måste visa dem varför du och Wonderful College är en perfekt match.


Hur gör man det, exakt? Låt mig först försäkra dig om dina skrivkrav här. För att du inte ska misströsta eftersom du ansöker till 10 högskolor, varav åtta begär Why This College? Det kommer att minska din arbetsbelastning dramatiskt. Men du måste gräva mycket djupare för att hitta den bästa högskolan för dig. Så gör dina läxor. Läs colleges webbplats, de akademiska huvudämnena, de faktiska klasserna. Läs skoltidningen, varför gå till college uppsats, Följ varför gå till college uppsats idrottslag, skanna studentbloggar och se studentkonstprojekt.


Lyssna på college-radiostationen. Googla på professorerna. Leta efter college på YouTube och Facebook. Besök om du kan. Gå maskotar! Lita på mig, antagningstjänstemän vet redan hur bra deras college är. Med lite ansträngning, varför gå till college uppsats, dock kan du ace detta tillägg. Efter att ha undersökt varje college kommer du att skriva en uppsats som utför två viktiga uppdrag: att belysa vem du är och visa ditt intresse – eller entusiasm. För att göra det effektivt är nyckeln att använda ett mycket specifikt språk. Precis som i rekommendationsbrev eller följebrev för jobbansökningar är ett specifikt språk trovärdigt.


Allmänhet är motsatsen. Jämför dessa två meningar:. Gör första halvan av uppsatsen om dig och dina passioner. Du kan förmedla en ny upplevelse eller en typisk del av ditt liv. Nu, övergång till den andra halvan av uppsatsen: varför du och dina passioner kommer att blomma ut på Wonderful College. Återigen, börja med en anekdot eller berättelse som visar din passion för ämnet, och gå sedan in på allt detta college erbjuder dig i det stora e. Tänk om du är osäker på ditt huvudämne? Du kan fortfarande använda denna formel, varför gå till college uppsats, berätta en historia om en eller flera passioner och ge tillräckligt med utrymme under andra halvan för att diskutera klasser, läroplan och professorer i mer än en institution.


Överväg att hålla dina intressen vid två, annars kan din uppsats bli för rörig. Om du har tre eller fler intressen och kan knyta ihop dem på ett smart sätt, gör det. Du får nu idén: börja med dina passioner och gå sedan över till hur dessa passioner kommer att blomma ut på college. Även om du ännu inte har bestämt dig för ett huvudämne, kommer högskolor att uppskatta att veta att du har varierande och angelägna intressen - och att varför gå till college uppsats har gjort dina läxor om sin skola. Låter dumt, men högskolor får uppsatser som namnger fel skola varje enskild antagningscykel. Systemet med två sektioner – visar dina passioner, följt av hur dessa passioner kommer att blomma ut varför gå till college uppsats testad och sann. Men det finns andra tillvägagångssätt, varför gå till college uppsats.


En annan student gick in på universitetets motto och gjorde det till fokus i sin uppsats, eftersom det var nära i linje med hans egen moraliska kod. Sammanfattning: Om du har din egen personliga stil och tillvägagångssätt, använd den – så länge din uppsats 1 visar din passion för att lära och visar högskolan vem du är, vanligtvis genom anekdoter, och 2 visar ditt intresse för denna högskola med hjälp av detaljer, inte allmänningar. Du kommer inte att tro skillnaden i dina stressnivåer – och din kontroll över processen – om du börjar tidigt och jobbar lite varje dag under sommaren. När klasserna börjar kommer du att vara redo att skicka in dessa ansökningar och fortsätta med ditt redan mycket fulla liv. Francesca Huemer Kelly, maken till en pensionerad utrikestjänsteman och före detta ambassadör, har arbetat som frilansskribent och redaktör och coachar för närvarande gymnasieelever i deras uppsatser för högskoleansökningar.


Hon är en av grundarna av Tales from a Small Planet och en tidigare redaktör för FSJ AFSA News. Och du kanske bara upptäcker, som andra har före dig, att det kommer att vara en skänk från gud när ansökningsprocessen för college verkar överväldigande. Följande två exempeluppsatser följer denna formel i underord. Våra familjemedlemmar satt och svettades i studiopubliken. Vi vann mästerskapet. En dag hoppas jag kunna använda dessa färdigheter och passioner som rättssalsadvokat eller internationell förhandlare. Jag är övertygad om att det inte finns något bättre ställe för mig att utöka mina kunskaper om politik och juridik, utveckla mina retoriska färdigheter och bygga djupa vänskapsband samtidigt som jag arbetar sida vid sida med studiekamrater.


Jag gjorde allt jag skulle göra. Jag planterade långa, seniga akvarieväxter. Jag kontrollerade tvångsmässigt temperaturen och pH i vattnet. Jag skapade små refuger genom att stapla stenar i hörnet av tanken så att det bildades springor. Men i tre år blev jag besviken. Nu, bara den här veckan, varför gå till college uppsats, mitt hårda arbete lönade sig: mitt par eldmunsciklider producerade yngel, fyllde min varför gå till college uppsats med dussintals små strimlor som darrar hit och dit. Detta, mitt första framgångsrika försök att skapa de förutsättningar som krävs för att leka, markerar höjdpunkten under mina år som tropisk fiskhobbyist.


Mitt intresse för iktyologi sträcker sig från de teoretiska och forskningskomponenterna till det praktiska: jag älskar att underhålla akvarier. Pickering Aquarium i centrum. Dessutom hoppas jag kunna dra nytta av programmet för marinbiologiska studier utomlands till Sumatra där jag kan observera unika arter som inte finns någon annanstans. Demonstrera formeln: Exempeluppsatser Du får nu idén: börja med dina passioner och gå sedan över till hur dessa passioner kommer att blomma ut varför gå till college uppsats högskola. Varför denna högskola?





multitasking uppsats



Du kan fortfarande använda den här formeln, berätta en historia om en eller flera passioner och ge tillräckligt med utrymme under andra halvan för att diskutera klasser, läroplan och professorer i mer än en institution. Överväg att hålla dina intressen vid två, annars kan din uppsats bli för rörig. Om du har tre eller fler intressen och kan knyta ihop dem på ett smart sätt, gör det. Du får nu idén: börja med dina passioner och gå sedan över till hur dessa passioner kommer att blomma ut på college. Även om du ännu inte har bestämt dig för ett huvudämne, kommer högskolor att uppskatta att veta att du har olika och angelägna intressen - och att du har gjort dina läxor om deras skola.


Låter dumt, men högskolor får uppsatser som namnger fel skola varje enskild antagningscykel. Systemet med två sektioner – som visar dina passioner, följt av hur dessa passioner kommer att blomma ut på college – är beprövat och sant. Men det finns andra tillvägagångssätt. En annan student gick in på universitetets motto och gjorde det till fokus i sin uppsats, eftersom det var nära i linje med hans egen moraliska kod. Sammanfattning: Om du har din egen personliga stil och tillvägagångssätt, använd den – så länge din uppsats 1 visar din passion för att lära och visar högskolan vem du är, vanligtvis genom anekdoter, och 2 visar ditt intresse för denna högskola med hjälp av detaljer, inte allmänningar.


Du kommer inte att tro skillnaden i dina stressnivåer – och din kontroll över processen – om du börjar tidigt och jobbar lite varje dag under sommaren. När klasserna börjar kommer du att vara redo att skicka in dessa ansökningar och fortsätta med ditt redan mycket fulla liv. Francesca Huemer Kelly, maken till en pensionerad utrikestjänsteman och före detta ambassadör, har arbetat som frilansskribent och redaktör och coachar för närvarande gymnasieelever i deras uppsatser för högskoleansökningar. Hon är en av grundarna av Tales from a Small Planet och en tidigare redaktör för FSJ AFSA News. Och du kanske bara upptäcker, som andra har före dig, att det kommer att vara en skänk från gud när ansökningsprocessen för college verkar överväldigande. Följande två exempeluppsatser följer denna formel i underord.


Våra familjemedlemmar satt och svettades i studiopubliken. Vi vann mästerskapet. En dag hoppas jag kunna använda dessa färdigheter och passioner som rättssalsadvokat eller internationell förhandlare. Jag är övertygad om att det inte finns något bättre ställe för mig att utöka mina kunskaper om politik och juridik, utveckla mina retoriska färdigheter och bygga djupa vänskapsband samtidigt som jag arbetar sida vid sida med studiekamrater. Jag gjorde allt jag skulle göra. Jag planterade långa, seniga akvarieväxter. Faktum är att CAS nu erbjuder en kurs som kombinerar biologi, kemi och neurovetenskap. Eftersom jag hoppas kunna bedriva medicinsk forskning om hjärnsjukdomar, planerar jag att ägna mig åt alla tre studieområdena.


Dessa tvärvetenskapliga kontakter på BU kommer att förbereda mig för att göra det. Alice Cronin-Golomb eller Dr. Robert M. Reinhart relaterade till deras forskning om neurologiska störningar. Med dem kan jag avancera det arbete jag redan har genomfört relaterat till Dissociative Identity Disorder DID. Under en sommarkurs på vårt lokala universitet extraherade min partner och jag data från fMRI- och PET-studier och matade in dem i ett kodningsprogram. Vi skapade sedan en indikatorkarta, som vi importerade till ett annat program, AFNI, för att visa betydande aktivitet i de hjärnregioner som påverkas av DID. Att se representationen av vår data gladde mig eftersom jag visste att det så småningom kunde hjälpa människor som lever med DID.


Jag vill uppleva den känslan igen. Att framgångsrikt analysera dessa fMRI- och PET-studier och lära mig kod driver mig att söka fler forskningsmöjligheter, och denna önskan motiverar mig att studera vid ett universitet som erbjuder forskningsmöjligheter till studenter. Denna student beskriver tydligt BU-specifika resurser den tvärvetenskapliga kursen och grundforskningsprogrammet, plus hur dessa resurser överensstämmer med deras professionella mål att bli en neurologisk forskare. Studenten ger också bakgrund om varför de vill forska och visar att de redan har erfarenhet, vilket gör deras intresse för grundforskningsprogrammet mer konkret.


Fråga: Hur kommer du att utforska dina intellektuella och akademiska intressen vid University of Pennsylvania? Vänligen svara på denna fråga med tanke på den specifika grundskola som du använder ord på. Penn både omfamnar och främjar dessa värderingar genom en rigorös, tvärvetenskaplig läroplan och oöverträffad tillgång till service och volontärmöjligheter. Att läsa igenom aktiviteterna som Penn Quakers ägnar sin tid åt förutom akademiker! kändes som att dricka ur en brandslang på bästa möjliga sätt. Som en blivande sjuksköterskestudent med intressen utanför mitt huvudämne, värdesätter jag denna nivå av flexibilitet. Som en av de första i min familj som gick på ett fyraårigt universitet ville jag ha en skola som främjade en känsla av moraliskt ansvar bland sina elever.


På Penn utmanar professorer sina studenter att ifrågasätta och återskapa sin egen uppsättning moral genom att väcka tankeväckande, fördomsfria diskussioner. Att studera i en miljö där studenter med tillförsikt uttrycker sina åsikter - konservativa eller liberala - kommer att få mig att ifrågasätta och stärka mitt värdesystem. Genom sitt Office of Nursing Research kopplar Penn studenter till fakultetsmedlemmar som delar liknande forskningsintressen. Eftersom jag arbetade volontär på ett äldreboende på gymnasiet, hoppas jag kunna arbeta med Dr. Även om skulder och lån är enorma faktorer i collegebeslut, är framtida inkomster en ännu större faktor. Det är bevisat att högskoleutexaminerade tjänar mer pengar än personer som bara har en gymnasieexamen. Däremot kan studenter studera något värdelöst och inte producera en utmärkt inkomst.


Det leder till hennes nästa punkt att folk går på college för att säga att de gick på college, inte för att få en bra utbildning. Idag är de stigande kostnaderna för en högskoleutbildning alarmerande, efter gymnasiet drömmer många studenter om att kunna gå på den högskola som de mest önskar, men väldigt få av dem har råd att skaffa sig högre utbildning. Så borde högskoleutbildning vara gratis? Att ha högskoleutbildning som är gratis för alla kan ha många för- och nackdelar med det, men studenter bör ha alla möjligheter att kunna gå på college och förbättra sig själva som de vill. Och den extra stressen av att arbeta ett heltidsjobb tillsammans med att vara en heltidsstudent är nästan otroligt för de flesta.


Studielån har blivit ett enkelt lån, men i det långa loppet kan de lämna vuxna med oroväckande skuldbelopp. De enda gratispengar som studenter verkligen kan få för college är i form av stipendier, men även de kan ha strikta bestämmelser. Inför de stigande kostnaderna för högskola och en arbetsmarknad som vägrar att samarbeta, har högskolestudenter nu tre riktiga alternativ, de kan skuldsätta sig, de kan hitta en jobbhatt som ger dem tillräckligt med timmar och en tillräckligt hög lön för att betala för college kan de ta lån för att täcka kostnaderna och... Under hela gymnasiet blir du pressad av dina vägledare och föräldrar att gå på college eftersom det är rätt väg att ta i livet. Kanske är det inte meningen att alla ska gå på college och de kanske har ett annat kall i livet.


Det finns människor som aldrig har gått på college och som klarar sig mycket bättre än människor som faktiskt tagit sin magister- eller doktorsexamen. Att gå på college är uppskattat och respekterat i stort sett var som helst i världen. Många tycker att college är ett slöseri med pengar eftersom inte alla tror att college är för alla. Många människor kan använda fyrtio tusen till andra saker, som bilar och hus. De kan använda pengarna till college så att de kan gå och ta examen och slutligen leva sina egna liv. Folk använder pengar till college genom stipendier och lån och kanske bidrag. Eftersom våra barn i princip tvingas skriva in sig på college, kommer de flesta att ta examen med tusentals dollar i skulder.


Vissa säger att om du inte har pengar att gå på college, varför gå då?

No comments:

Post a Comment